Komentáře

Prosím vyplňte všechna pole!
Přidej komentář:

Vytvoř nové téma
  • Poškozená pitotka? Nefunkční rychloměr?

    Kamil Mohli byste prosím uvést alespoň některé opravné faktory (kromě větru) při indikaci GS z GPS?

    • Martin Hlavní faktor je tlak, resp. hustota vzduchu. Ve vyšších výškách, než je úroveň moře, ukazuje pitot-statický rychloměr vždy méně, než je skutečná traťová rychlost. S vyšší výškou ale stoupá i pádová rychlost (teď mluvím o TAS), takže je to v pořádku. Za bezvětří ale GPS GS bude ve výšce ukazovat vyšší rychlost, než by ukazoval rychloměr, budeme tedy blíže k pádovce, než si myslíme. Dále mě napadá například, že po dotočení (srovnání) zatáčky může GPS také chvilku ukazovat falešně vyšší rychlost (z důvodu zpoždění při vyhodnocení GPS signálů a interpolace mezi jednotlivými zaměřenými polohami). Nebo například klesání v klesavém termickém proudu může mít teoreticky při bezvětří GPS GS vyšší, než by byla IAS na pitotstatickém rychloměru. A pak tu máme samozřejmě zpoždění GPS, čili blízkost pádové rychlosti nám to třeba ukáže pozdě, teprve až když už opravdu padáme.

Prosím vyplňte všechna pole!

Vytvoř nové téma
Nejste přihlášen, pro zveřejnění vaší zprávy je třeba opsat kontrolní kód
Kontrolní kód
Doletíš?! > Pilotní tipy > Poškozená pitotka? Nefunkční rychloměr?

Další díly Doletíš?!