Zvyšujte svou profesionalitu

V této sekci můžete najít informace zaměřené na základní problémy bezpečnosti všeobecného létání a následky nedodržování základních předpisů a návyků. Jedná se především o závěry vyšetřování leteckých nehod z archivu ÚZPLN.

21.8.2015 Poškozená pitotka? Nefunkční rychloměr?

Ucpání (čímkoli), nebo poškození může být příčinou fatální nehody, protože pokud se pilot neumí v takové situaci orientovat, může ztratit kontrolu nad svým letadlem. více 2 komentáře

21.8.2015 Jak se pohybovat na větším neznámém letišti

Dopravní piloti se rutinně připravují nejen na přiblížení na nové letiště, ale také na vlastní přistání a pojíždění. Je rozhodně dobré, abyste se na nové větší letiště se složitějším dráhovým systémem připravili ještě před vlastním letem také. více

21.8.2015 Řízení letového provozu vás vektoruje?

Zvláště v řízeném prostoru se vám může stát, že i za letu VFR vás řídící letového provozu vektoruje, tzn., že vám určuje směr vašeho letu. Několikrát jsem zaslechl diskusi k tomu, zda se v takové situaci má letět podle GPS nebo kompasu/směrového setrvačníku – tedy podle magnetického kurzu. Obhájce GPS alternativy může tvrdit, že při použití kompasu/směrového setrvačníku může být letadlo snášeno větrem a tím pádem nebude kurz přesný. To se dá vyloučit právě použitím GPS. více

21.8.2015 Nezdařené přiblížení?

Nezdařené přiblížení (Go-Around) je velmi důležitý manévr, který pilot ale může hodně pokazit, pokud jej dostatečně často netrénuje. Také je zajímavé vidět, že řada pilotů se tomuto manévru vyhýbá a daří se jim tak fatálně ničit poměrně velké množství letadel. více

21.8.2015 Opakovat do rádia řídícímu všechno nebo jenom něco?

Na palubním rádiu slyšíme často nejisté hlasy pilotů nezvyklých na radiovou komunikaci s řízením letového provozu. Jednou z jejich častých chyb pak je, že na instrukce buď jen frajersky odpoví „roger“ nebo naopak chaoticky opakují všechno, co jim řídící řekl. více

21.8.2015 Co odpovědět řídícímu když nás upozorní na konfliktní provoz?

Pokud letíte podle letového plánu, nebo minimálně jste na příslušné info frekvenci a řídící o vás ví, tak se čas od času stane, že vás upozorní na možný konfliktní provoz. Učiní tak obvykle tím, že vám řekne na jaké hodině, v jaké výšce, v jakém směru a jak daleko se druhé letadlo pohybuje. Někdy doplní i vzdálenost a typ letadla. více

21.8.2015 Létat podle výšky určené výškoměrem nebo GPS?

I takováto otázka se v diskusi pilotů někdy objevuje. Je to tak možná i proto, že GPS výška je ve skutečnosti obvykle přesnější. Začneme tedy rovnou s odpovědí: Podle GPS výšky nikdy nelétáme. více 3 komentáře

21.8.2015 Víte, s kým letíte?

  více

Doletíš?! > Pilotní tipy